RAMOWY ROZKŁAD DNIA
– grupa Biedronki
7.00- 8.00 Przychodzenie dzieci do przedszkola . Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci.
8.00-8.30 Zabawy integrujące grupę . Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Rozmowy nt. zainteresowań dzieci.
8.30-9.30 Czynności porządkowe . Doskonalenie czynności samoobsługowych. Przygotowanie do posiłku. Śniadanie .
9.30– 9.50 Zajęcia edukacyjne realizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. Realizacja podstawy programowej.
9.50- 10.45 Pobyt dzieci na świeżym powietrzu , zabawy ruchowe, gry sportowe, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki.
10.45- 12.30 Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne , czynności z zakresu samoobsługi. Obiad.
12.30- 14.00 Leżakowanie.
14.00– 15.00 Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
15.00- 17.00 Zajęcia dodatkowe (projekty edukacyjne, zajęcia artystyczne). Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalenie poznanych wierszy i piosenek.
– grupa Muchomorki
7.00-8.00 Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci.
8.00–8.45 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Rozmowy kierowane nt. zainteresowań dzieci. Zabawa ruchowa / ćwiczenia poranne.
8.45-9.30 Czynności porządkowe. Doskonalenie czynności obsługowych. Przygotowanie do posiłku. Śniadanie.
9.30-10.30 Realizacja Podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
10.30-11.00 Zabawy dowolne dzieci w wybranych kącikach zainteresowań.
11.00–12.00 Pobyt dzieci na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, spacery.
12.00–12.40 Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne, czynności z zakresu samoobsługi. Obiad.
12.40–13.00 Zajęcia wyciszające: słuchanie bajek, relaksacja.
13.00–14.00 Zajęcia dodatkowe. Realizacja projektów edukacyjnych. Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych piosenek.
14.00–14.30 Praca wyrównawcza, utrwalenie wiadomości, zabawy w sali według zainteresowań dzieci, układanie puzzli, czytanie książek, gry, układanki. Zabawy ruchowe i muzyczne.
14.30-15.00 Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
15.00-17.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy na podwórku przedszkolnym.
– grupa Motylki
7.00-8.00 Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci.
8.00–8.45 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Rozmowy kierowane nt. zainteresowań dzieci. Zabawa ruchowa / ćwiczenia poranne.
8.45-9.30 Czynności porządkowe. Doskonalenie czynności obsługowych. Przygotowanie do posiłku. Śniadanie.
9.30-10.30 Realizacja Podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
10.30-11.00 Zabawy dowolne dzieci w wybranych kącikach zainteresowań.
11.00–12.00 Pobyt dzieci na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, spacery.
12.00–12.40 Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne, czynności z zakresu samoobsługi. Obiad.
12.40–13.00 Zajęcia wyciszające: słuchanie bajek, relaksacja.
13.00–14.00 Zajęcia dodatkowe. Realizacja projektów edukacyjnych. Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych piosenek.
14.00–14.30 Praca wyrównawcza, utrwalenie wiadomości, zabawy w sali według zainteresowań dzieci, układanie puzzli, czytanie książek, gry, układanki. Zabawy ruchowe i muzyczne.
14.30-15.00 Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
15.00-17.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy na podwórku przedszkolnym.